E-mail marketing
Newsletter, emailing či email marketing - je jeden z najpoužívanejších a najefektívnejších nástrojov online marketingu. Jedná sa o zasielanie relevantných informácií, či reklamných informácií prostredníctvom emailu na základe predošlého súhlasu či vyžiadania zasielania.
SPAM - je nevyžiadaná a hromadne rozposielaná správa prakticky rovnakého obsahu. Ide o zneužívanie elektronickej komunikácie, najmä e-mailu.
Direct email (v preklade priamy e-mail) - sa týka odosielania e-mailov výlučne na sprostredkovanie propagačných oznámení (oznámenie o špeciálnej ponuke, katalóg produktov, a iné). Firmy zvyčajne zostavujú zoznam zákazníkov pre odosielanie priamych reklamných oznámení a odkazov.
E-mail - je skratka pre „elektronickú poštu“. Je to spôsob písania, posielania a prijímania správ v elektronických komunikačných systémoch.
Výhody email marketingu:
- zvýšenie predajov,
- generovanie opakovaných obchodov,
- zvýšenie priemernej hodnoty objednávok,
- zvýšenie offline predajov,
- získanie spätnej väzby od zákazníkov.
Bounce rate (miera odchodov) - udáva percento návštevníkov, ktorí web po vstupe hneď opustili. (navštívil na webe len 1 stránku a opustil ju bez pokračovania na ďalšiu stránku toho webu).
eM Client - je aplikácia pre operačný systém Windows, ktorá slúži k odosielaniu a prijímaniu e-mailových správ, správe a zdieľaniu kalendárov, kontaktov. Táto aplikácia je poskytovaná bezplatne.
Opt-in e-mail reklama (marketing s povolením) - je metóda šírenia reklamy cez email, ktorej príjem prijímateľ odsúhlasil.