SEO
SEO (optimalizacia webových stránok pre vyhľadávače) – je proces slúžiaci k zvýšeniu návštevnosti internetových stránok.SEO slúži na získanie takých návštevníkov stránky, ktorí majú o obsah stránky, alebo produkty ponúkané skutočne záujem.
PageRank (PR) - je spôsob, akým Google meria dôležitosť stránky. Google predpokladá, že ak jedna stránka odkazuje na inú, hlasuje tým za jej dôležitosť. Takže, čím viac hlasov jedna stránka má, tým je dôležitejšia, má vyšší PageRank. Nejde však len o počet odkazov. Záleží aj na tom, aký PageRank a koľko odkazov má stránka, ktorá odkazuje.
On-page SEO - on-page optimalizácia zahŕňa všetky techniky, ktoré priamo súvisia s vylepšením faktorov priamo na stránkach.
Off-page SEO - je optimalizácia web stránok ktorá sa vykonáva mimo danej stránky. Jednoducho povedané je to získavanie odkazov ktoré smerujú zo všetkých stránok na danú stránku ktorá je optimalizovaná. Existuje množstvo metód, hlavne: registrácia do katalógov, výmena odkazov, nákup odkazov, prirodzené odkazy, prispievanie do diskusných fór atď.
Linkbuilding - je cielené získavanie spätných odkazov za účelom dosiahnutia popredných miest vo výsledkoch vyhľadávačov. Text odkazov by mal obsahovať kľúčové slová optimalizovanej stránky.
Indexovanie - znamená spracovávanie súborov a ich ukladanie do databázy. Teda, index vyhľadávača je databáza web stránok uspôsobená tak, aby sa v nej dalo hľadať.
SEO copywriting - je spojenie techniky SEO a copywritingu. Táto činnosť spočíva v optimalizácii textu webových stránok pre vyhľadávače. SEO copywriting sa stará o aktuálny, zaujímavý a pre čitateľa prínosný obsah. Kľúčové slová je potrebné umiestniť tak, aby boli dobre viditeľné (nadpis,…).
Cloaking - neetická metóda SEO optimalizácie využívajúca existenciu dvoch rôznych verzií stránok, kde jedna je prezentovaná pre používateľov, zatiaľ čo druhá je určená pre vyhľadávače.